۱۳۹۵ فروردین ۲۵, چهارشنبه

كارگر، معلم، در روز كارگر و معلم به پا خيزيد

در شرايطي به استقبال روز جهاني كارگر و همزماني آن با روز معلم در ايران مي‌رويم كه نظام غارتگر حاكم، غرق در بحران‌هاي داخلي و منطقه اي و بين المللي مي‌باشد. اين نظام؛ براي سرپا ماندن در چنين اوضاع و شرايطي
از يك سو مجبور است كه به تطميع و تهديد و سركوب و باز هم سركوب بيشتر رو بياورد و از سوي ديگر مجبور است كه براي تامين هزينه هاي سرسام آور دخالتهايش در سوريه، عراق، يمن، لبنان و. . . . به محرومترين اقشار اين جامعه فشار بياورد و بار سنگين بحرانها و رکود و اوضاع نابسامان اقتصادي را، بر زندگي و معيشت آنها سرشکن ‌کند.
روند اخراج كارگران و تعطيلي کارخانه‌ها و شهرکهاي صنعتي با سرعت بالا ادامه دارد و در همين رابطه خامنه اي در شروع امسال، اعلام كرد كه حدود 60 درصد از امكانات توليد كشور تعطيل شده است/ بيكاري مرزهايي جديدي را گذارنده است/ حقوق عمده کارگران ماههاست كه پرداخت نمي‌شود / حداقل دستمزد كارگران زير يک چهارم خط فقر تعيين شده است/ تورم و گراني، گذران زندگي را براي خانواده‌هاي معلمان و کارگران طاقت فرسا کرده و براي آنها خط فقر به خط بقا تبديل شده است و 18ساعت كار در مشاغل درجه دو و سه تبديل به ساعت كار ميليونها كارگر و معلم شده است.
 اكثر كارگران فاقد امنیت شغلی هستند؛ كارفرمايان به جاي استخدام دايمي، با كارگران قراردادهای موقتي بسته و به اين وسيله آنها را از حقوقشان محروم مي‌كنند / قسمت بزرگي از معلمان نيز با ترفند‌هاي مختلفی همچون معلمان آزاد، حق التدریسي، شرکتی، پیمانی و پیش دبستانی با حقوق سیصد هزار تومان و بدون حق بیمه استخدام مي‌شوند.
 امپراتوري مشترك «سپاه ـ بيت خامنه اي» به صورت گسترده شرکتهای پیمانکاری و صنایع بزرگ و متوسط دولتی و غیردولتی را تحت كنترل خود گرفته است و با در دست داشتن ابزار سركوب و قضاييه و. . . هر صداي حق طلبانه كارگران را خاموش مي‌كند
اوليه ترين حقوق و آزادي‌هاي كارگران و معلمان تامين نيست؛ آنها نمي‌توانند تشکلهای مستقل صنفي داشته و حداقل درخواست‌هاي خود را فرياد كنند؛ اعتصاب و هر نوع اعتراض به صورت رسمي ممنوع اعلام شده و تنها پاسخ هر اعتراض؛ احضار، بازداشت و زندان شده است، برخي از عناصر موثر تشکلهای مستقل کارگران و معلمان با اتهامات سنگین روانه زندان شده‌ و به حبس‌هاي طويل المدت محكوم شده اند؛ شاهرخ زماني از فعالين حقوق كارگري در زندان به شهادت مي‌رسد و معلمان ديگر نيز در بيدادگاه‌هاي فرمايشي؛ در پايان حبس خود به حبس‌هاي جديدي محكوم مي‌شوند.

كارگران و زحمشكان و معلمان آزاده
در گرامیداشت روز جهانی کارگر و روز معلم در همبستگي با هم براي احقاق حق خود به پا خيزيد!
-     در روز كارگر و معلم هر تعداد كه مي‌توانيد دوستان خود را به صحنه بياوريد.
-     اعتصابها و تحصن‌ها و حرکتهاي اعتراضي خود را تا قبل از روز كارگر و معلم استمرار بخشيده و گسترش دهيد.
-     از هر فرصت و امكاني كه در اختيار داريد، شعارهاي خود را توزيع كنيد.
-     درهرتجمعي با در دست داشتن يك دست نوشته حرف خود را در بازتاب دهيد.
-     از ساير اقشار مانند پرستاران و دانشجويان و. . . بخواهيد كه به شما پيوشته و شما را ياري كنند.
-     آزادي فعالين خود را از زندان‌هاي رژيم فرياد كنيد
-     با تهيه گزارشات و كليپهاي صوتي و تصويري. . . درد و رنج كارگران و معلمان را به تصوير بكشيد
زمان، زمان برخاستن است؛ در سالي كه گذشته فقط كارگران بيش از 5800 و معلمين نيز صدها حركت اعتراضي داشتند؛ امسال نيز رساتر از سال قبل؛ بايد صداي اعتراض شما به گوش مجامع بين المللي نيز برسد و ما به دليل امكانات گسترده اي كه داريم مي‌توانيم صداي بي صدا و فرياد در گلو خفه شده شمايان باشيم. فراموش نكنيد كه حق گرفتني است و بايدكه حق خود را از غارتگران بگيريد ـ پيروز باشيد.

هیچ نظری موجود نیست: