۱۳۹۴ بهمن ۱۹, دوشنبه

خواسته مردم و جوانان در انتخابات فرمايشي چيست؟

این روزها بحران نمایش انتخابات به بحرانی علاج‌ناپذیر تبدیل شده.هر دو جناح تلاش می‌کنند که سهم بیشتری را از آن خودشان کنند تا در چپاول اموال #مردم #ایران دست باز تری داشته باشند. اما در این بین خواسته #جوانان چیست؟
در این رابطه سراغ
یکی از #رسانه‌های #بین‌المللی می‌رویم تا ببینیم آنها چه برآوردی از وضعیت جوانان در نمایش انتخابات در ایران دارند.
سایت نیویورک تایمز به‌نقل از خبرگزاری رویتر در 15بهمن نوشته: بسیاری از زنان و جوانان ایرانی در مورد #انتخابات آینده سرخورده شده و از #اصلاحات نومیدند این سایت می‌نویسد که «ستاره» یک #دانشجو و #فارغ‌التحصیل از شهر شمالی رشت است. او گفته ”من نمی‌خواهم همان اشتباه را دوباره تکرار کنم، من به روحانی رأی دادم، آیا توانست وضع ما را بهتر کند؟ نه“.
نیویورک تایمز در قسمت دیگری از مقاله‌اش می‌نویسد: قولهای روحانی که محدودیتها بر روی #اینترنت را کاهش می‌دهد انجام نشد. رسانه‌های اجتماعی رسماً مسدود است، این سایت نتیجه‌گیری می‌کند که این اعتراض عمده‌ای است که در میان سنین زیر30سال وجود دارد. جمعیتی که بیش از دو سوم جمعیت 78 میلیونی را تشکیل می‌دهد.
در قسمت دیگری از این مقاله از یک #مهندس 27ساله در تهران نقل شده که ”من نمی‌خواهم رأی بدهم، رأی دادن چه فایده‌ای دارد؟ امیدهای من بر باد رفته“.
بی‌دلیل نیست که تمام جناح هاي نظام، کاسه گدایی برای نمایش انتخابات دست گرفتند و در یک کر هماهنگ می‌گویند که همه باید در انتخابات شرکت کنند.

به‌راستی حرف مردم ايران چيه ؟
مردم و#جوانان ایرانی یک خواسته بیشتر ندارند، ما ايراني آزاد و آباد ميخواهيم نه اين قشر عقب مانده حاكم را.

هیچ نظری موجود نیست: